چرا آموزش تخصصی به کارکنان، سریعترین راه برای افزایش فروش است؟
اگر شما یک مدیر شرکت یا خدمات و یا مدیر فروش ان شرکت باشید، احتمالا پس از تاسیس شرکت اولین راهی که برای افزایش فروش به ذهن شما خطور خواهد کرد تبلیغات، تخفیف گذاری روی محصولات و خدمات و یا استخدام نیروی فروش است. حال انکه یک مرحله از آن هم مهم تر است و واجب است در سیستم کسب و کار شما تامین شود.
سریع ترین، کم هزینه ترین، پایدار و ماندگار ترین راه حل فروش بیشتر یعنی آموزش تیم فعلی شما در این مقاله بررسی میکنیم چرا آموزش تخصصی میتونه سودآورترین سرمایهگذاری کسبوکار شما باشه. واقعیت هایی که خیلی ها نمی دونن
بیش از ۷۰٪ از مشتریان از تجربه برخورد نامناسب یا پاسخ ناقص منصرف میشن (منبع: Hubspot/Forbes)
کارمندی که آموزش ندیده، حتی اگر باهوش باشه، نمیتونه اعتمادسازی کنه
آموزش صحیح یعنی تیم فروش میتونه «نیاز مشتری رو کشف کنه» نه فقط محصول معرفی کنه
برخورد کارکنان شما در ذهن مشتری میشنیه و برند شما رو بر اساس اون کارمند قضاوت میکنه
مردم از کسی خرید میکنن که دوستش دارند نه کسی که تبلیغاتش رو صرفا می بینن.
وقتی حرف از آموزش تخصصی به کارکنان میزنیم، دقیقا منظورمون چیه؟
آموزش تکنیکهای مذاکره، متقاعدسازی و زبان بدن
یادگیری شناخت پرسونای مشتری
توانایی پاسخ به اعتراضات مشتری
آموزش درک صحیح از محصول / خدمات شرکت
مثال:فرض کنید فروشندهی شما ندونه محصول چه مشکلی از مشتری حل میکنه؛ طبیعتاً نمیتونه درست معرفیش کنه، حتی اگر بهترین قیمت رو داشته باشید. اون کارمند یا نماینده فروش شما خودش در مرحله اول کاملا باید توجیه شده باشه که چرا باید این محصول رو شخصا بتونه بخره، بعد با ذهنی روشن و آماده برای افراد دیگه ارائه و پرزنت کنه.
باید بدانید که: آموزش، سرمایهگذاری است نه هزینه
آموزش مثل تقویت موتور تیم فروشه
هر ۱ میلیون تومان آموزش هدفمند = چند برابر افزایش بهرهوری
مثال: کسبوکاری که با آموزش ساده اسکریپت تلفنی، نرخ تبدیل تماس به فروش رو ۲۰٪ بالا برد
چرا آموزش باید مداوم باشه؟
بازار و رفتار مشتری دائم در حال تغییره
آموزش باعث رشد فردی کارکنان میشه → انگیزه بیشتر → ماندگاری بیشتر در شرکت
وقتی تیمتون احساس رشد کنه، با دل و جان برای برندتون کار میکنه.
بخش ۵: از کجا شروع کنیم؟
ارزیابی نقاط ضعف تیم (فروش؟ پشتیبانی؟ فنی؟)
طراحی دوره آموزشی متناسب با نیاز
استفاده از مشاور یا مربی بیرونی برای نگاه تازه
سنجش بازده آموزش (قبل و بعد)
نتیجه گیری:
تبلیغات خوب باعث ورود مشتری به برند شما میشه؛ اما این تیم آموزشدیده شماست که مشتری رو نگه میداره و تبدیل به فروش میکنه. آموزش هزینه نیست، تضمین آیندهی کسبوکاره.